Stakeholder kapitalizmus – az érdekelt felek gazdasága

Stakeholder kapitalizmus – az érdekelt felek gazdasága

A Stakeholder kapitalizmus, vagy magyarul értelmezve az “érdekelt felek gazdasága”, a legújabb gazdasági irányvonal, mely napjainkban kezdi igazi térhódítását. Ez a megközelítés leginkább az európai vállalatok körében terjed, de érezhetően az egész világ gazdaságára komoly hatással lesz a következő évtizedben.
A fenntarthatóság és a hosszútávú gazdasági növekedés, mindig is fontos cél volt a fejlett világ gazdasági rendszereiben. (tovább…)

Vállalkozások túlélési esélyei Magyarországon

Vállalkozások túlélési esélyei Magyarországon

Magyarországon az elmúlt években jelentősen csökkent az újjonan alakuló cégek száma, jelenleg ez évi 25-30 ezer új cégalapítást jelent. Bár ez a szám, a 2008-as világválság utáni, recessziós időszakhoz képest növekedést mutat, de az azt megelőző időszakban jelentősen magasabb volt. Egy országban vagy gazdasági régióban, a cégalapítások számának csökkenése két dolgot is mutathat, az egyik a tisztuló piaci helyzet, azaz a szándékosan csődbe juttatott vagy „elengedett” cégek számának a csökkenése (ezáltal a helyettük vagy utánuk létrehozott új cégek alakításának csökkenése) és ezzel együtt, az átgondltabb cégalapítások által, a stabilabban működő és fenntartható vállalkozások kialakulása. A másik indok lehet a csökkenő cégalapításokra, hogy szűkülnek a piaci lehetőségek, illetve egyre nehezebbé válik a vállalkozások alapítása, fenntartása és működtetése, akár a gazdasági környezet, akár a jogszabályi szigorítások miatt. (tovább…)

MOTIVÁCIÓS VIDEÓ – a siker titka

MOTIVÁCIÓS VIDEÓ – a siker titka

Az üzleti sikerek titka az elhatározásban, az eltökéltségben és a kitartásban rejlik. Először meg kell határoznod, hogy mit szeretnél elérni azután végig kell menni az ahhoz vezető úton. A kudarcok, az akadályok, a nehézségek és az emberek negatív kritikái nem szabad, hogy megtörjék a hited. Ezekből tanulhatsz és fejlődhetsz általuk. Minden leküzdött akadály, megoldott probléma és átvészelt nehézség erősebbé, bölcsebbé és tapasztaltabbá tesz. Nézd meg a videót és gondolkodj el a sikeres emberek tanácsain

Cégnövekedés – szükséges vagy kockázatos ?

Cégnövekedés – szükséges vagy kockázatos ?

Cégnövekedés

A cégvezetőkben és cégtulajdonosokban gyakran felmerülő kérdés, hogy akarnak-e, érdemes-e növekedni vagy érdemesebb egy kezelhető cégméret mellett kitartani?.
Nos ez egy komplex kérdés, mégis nagyon könnyű megválaszolni. Egy cég három fázisban képes csak létezni: növekedés, stagnálás és zsugorodás. Mindhárom fázis csak időleges, azaz hosszútávon nem fenntartható. Ebből logikusan következik, hogy a stagnálás (méretfenntartás) után előbb utóbb vagy növekedés, vagy zsugorodás következik. (tovább…)

2020 as válság – mit akar Kína ?

2020 as válság – mit akar Kína ?

Tombol a koronavírus járvány, sőt az várható, hogy azokban az országokban amelyekben az előző 2-3 hétben jelent meg a járvány, a következő hónapokban még tovább eszkalálódik.
Kínában 2019 december 11. én észlelték az első esetet és 2020 január 23. án zárták le Vhuan városát, ahol 9 millió ember volt érintett a járványban. Ezt követően napokon belül feltűnt a vírus az egész világon és elkezdett terjedni, jelenleg pedig több mint 650 000 betegről és több mint 32 000 halottról adnak hírt a tudósítások (a valós számok pedig valószínű ettől jóval nagyobbak). Bár vannak különböző modellek melyekkel a WHO és a világ kormányai elemzik és próbálják előre megbecsülni a járvány terjedését de ezek valóban csak becslések. Az igazság, hogy jelenleg senki nem tudja mi várható ezzel kapcsolatban a következő 2-3 hónapban. Rendhagyó módon, egy hosszabb írásban néhány tényt gyűjtöttem össze, hogy jobban értelmezhető legyen a koronavírus járvány, gazdasági szempontok szerint is. (tovább…)

Homme office – dolgoztass hatékonyan

Homme office – dolgoztass hatékonyan

A home office rendszerben történő munkavégzés egyre inkább népszerű az egész világon. Természetesen nem minden munkát lehet távolról végezni, de számos szolgáltatás, szervezés, adminisztráció, tervezés és kontrolling is nyugodtan végezhető home officeból. Mára ez a típusú munkavégzés egyre több lehetőséget teremt és egyre több problémára jelenthet megoldást. Az internet és a felhőalapú rendszerek segítségével, hatékonyan, egyszerűen és jól mérhető formában alkalmazható a home ofice rendszer. Mire figyelj, hogyan alakítsd ki és mérd a teljesítményt ? Ezekre a kérdésekre és felvetésekre próbálok meg röviden rávilágítani ebben az írásomban.
(tovább…)

Tulajdonosi értékmaximalizálás – hogyan növeld a céged értékét

Tulajdonosi értékmaximalizálás – hogyan növeld a céged értékét

A tulajdonosi értékmaximalizálás röviden annyit jelent, hogy egy vállalat hosszútávú stratégiájában fontos szerepet kap az a törekvés is, hogy a cég értéke növekedjen és ezen értéknövekedés nem csupán a vállalat saját tőkéjének vagy eszközállományának a növelésére, vagy árbevétel és eredmény növelésére fókuszál, hanem arra, hogy a vállalat megfogalmazza a saját know-howját, küldetését és azt az értékrendet, mely szerinte a hosszútávú sikereinek a záloga.
A tulajdonosi értékmaximalizálás elsősorban a tőzsdén jegyzett vállalatoknál jellemző a vállalati stratégiában, de komoly lehetőségeket hordoz, a tőzsdén nem jegyzett közepes vagy kisebb vállalatok, vállalkozások számára is.
(tovább…)

Vállalkozásfejlesztés Magyarországon

Vállalkozásfejlesztés Magyarországon

A tudatos vállalkozásfejlesztés Magyarországon egy viszonylag új keletű fogalom, mert nálunk a vállalkozások nagy része kényszer vállalkozásként indult vagy az elmúlt 30 év, gyakran kaotikusan változó gazdasági környezetében, “szinte” véletlenszerű alakult meg. A komolyabb tudatossággal és átgondoltsággal létrejött vállalkozások nagy része is, inkább egy adott lehetőségre alapult mintsem egy hosszútávú stratégiára.
Nem is nagyon volt átmenet a vállalkozás és a cégalapítás között, pedig normális esetben – a fejlett piacgazdaságokban – ez egy jól felépített folyamat. Ezért ebben a cikkben egy kezdeti áttekintés kívánok adni a vállalkozásfejlesztés alapjairól és irányairól.
(tovább…)

Klasszikus és modern stratégia módszerek a vállalatvezetésben

Klasszikus és modern stratégia módszerek a vállalatvezetésben

A modern vállalatvezetési stratégiai módszereknél, kiemelt szerephez jutnak a stratégiai cselekvő személyek és olyan tulajdonságok, mint a vállalkozói ambíció, kísérletező kedv, az innováció, a szervezeti tanulás és fejlődés valamint a problémamegoldási képesség, vagy a kapcsolat és hálózat építés. Ezen képességek támogatják a gyors döntéseket a szervezeti rugalmasságot és fejlődést valamint az szervezeti egységet és a folyamatok összhangját, a koordinációs folyamatokat, a hatékony végrehajtást, az erőforrások gyors és pontos mozgósításának lehetőségeit és képességeit.
(tovább…)