Rólunk

kriszto logo
Ha eljutottál idáig, ezt mindenképp olvasd el
(Vezetői összefoglaló)

A Kriszto Consulting egy olyan vállalkozás, amely jelentős tapasztalattal rendelkező szakemberekkel, tanácsadókkal tudja segíteni a vállalkozásod-céged dinamikus fejlődését.

Üzletpolitikánk a rugalmasságon és a modern vállalkozásfejlesztési szemléleten túl, a bizalomépítést és a hosszú távú együttműködést tartja a legfontosabbnak.

Bevezető


Sok kis és középvállalkozás küzd azzal a problémával, hogy nem tud vagy nem szeretne magasan képzett szakembereket foglalkoztatni, mert egy-egy ilyen mérnök, közgazdász, informatikus, nemzetközi kapcsolatokkal rendelkező külkereskedő vagy egyéb szakértő, csak magas költségekkel foglalkoztatható. Egy magasan kvalifikált és szerteágazó tudással rendelkező szakember, fizetése, céges autója és egyéb havi költségei és éves bónuszai, komoly terhet rónak a munkaadók kasszájára.
Sok esetben a működés, ügyfélkör, tevékenység nem is igényel ilyen szakembereket, mert elegendők a nagy munkatapasztalattal rendelkező, sok esetben saját nevelésű és több éve hűséges munkavállalók a napi működéshez.

Egy magasan képzett szakember költségei nem csak a vállalat kasszáját de a szervezet belső morálját is megviselik általában. Bérfeszültségek, belső ellenállás és egyéb konfliktusok kiváltói lehetnek.
A 100 alkalmazottól kevesebb embert foglalkoztató, vállalkozások esetében ez gyakori probléma de sokszor még az ettől nagyobb cégek esetében is gyakran megjelenik ez a szemlélet, ami sokszor egy tudatos HR stratégia részét is képezi.

Ugyanakkor a magas tudást képviselő, komoly szakmai kompetenciával rendelkező és megfelelő szemléletű szakemberek nélkülözhetetlenek lennének a fejlődő vállalakozások számára is, különösen most ebben a rendkívül gyorsan fejlődő és átalakuló világgazdasági helyzetben. Egy ilyen szakember viszont mindig sokba kerül és általában nem is egyszerű találni olyat, aki az adott projecthez megfelelő lenne, ha pedig összetettebb tudásra van szükség, melyhez több szakterület is kapcsolódik, a helyzet tovább bonyolódik.

Viszont rengeteg zsákutcát, fölösleges kört, sok elpazarolt időt és pénzt lehet megspórolni egy magasan kvalifikált szakember segítségével és a cég fennmaradását, fejlődését és jövőbeli irányait is sokkal sikeresebben lehet megvalósítani, ha olyan szakember(ek) is részt vesz a munkában, aki az adott területen jelentős tudással és széleskörű nemzetközi tapasztalattal rendelkezik és személyes értékrendje valamint motiváltsága is megfelelő ahhoz, hogy tudása legjavát tegye hozzá a cég működéséhez és fejlődéséhez.

A multinacionális vállaltoknál régóta alkalmazott stratégia, hogy a jól bevált, vezető beosztású embereket pár évente cserélik, régiók, országok és esetleg vállalati részek vagy akár üzletágak között is. Ezt szakmai zsargonban vérfrissítésnek hívják.
Ez azért jó, mert egy megbízható és bevált jó szakember mindig tud új látásmódot és tudást közvetíteni, jó hatással van a belső viszonyokra, mert egy új személyiség megjelenése, az adott területen, felborítja az esetleges személyes beágyazódásokat és így könnyebben észreveszi a rögzült rossz szokásokat is.
A vezetőnek (áthelyezett szakembernek) pedig új szakmai kihívásokat, megújuló tudást és környezetváltozást hoz, ami szintén hasznos abból a szempontból, hogy új energiákat képes mozgósítani és új motivációkat ébreszt.
Mi ezeket a tényeket és trendeket építjük be a munkánkba. Az összetett szaktudás, jelentős tapasztalat, rugalmasság, költséghatékonyság, versenyképesség és a folyamatos motiváció fenntartása az ami a Kriszto Consulting hatékonyságát és eredményességét biztosítja.

Üzleti stratégiánkat a szaktudásra, rugalmaságra és a függetlenségre építjük.

 

Mit nyújtunk üzleti partnereinknek ?

Olyan, nagy tapasztalatú szakembereket tudunk a partnereink számára biztosítani, akikkel sikeres projecteket tudnak végrehajtani, különböző területeken és szakágakban. Olyan tanácsadókkal dolgozunk, akik képesek a vállalat stratégiai irányainak kidolgozásában rendkívül értékes segítséget nyújtani a vállalat vezetése számára és egyúttal képesek ezeket ütemezhető és mérhető tervek formájában kidolgozni.

Külső és belső bizalomépítést, HR stratégiákat, vállalt arculatot, motivációs rendszereket, PR-t és marketinget, kapcsolatépítést, szervezet fejlesztést, folyamat fejlesztést, kontrolingot, külföldi üzleti partnerek felkutatását és megnyerését, brand építést, ingatlan fejlesztéseket, project managementet, értékesítést, IT-t, és még számos területet tudunk támogatni.

Bevált és tapasztalt szakemberek segítségével, tanácsadóként, külső partneri megbízásos viszonyban tudunk belépni a vállalat életébe.
Rugalmas szerződési feltételekkel és hatékony munkamódszerekkel tudjuk elérni azt, hogy összetett szaktudás lépjen be a megbízó cég életébe, a kívánt területen, de ennek költsége jóval alacsonyabb maradjon, mintha az adott szakembereket munkaviszonyban vagy egymástól független megbízással foglalkoztatnák.

Ezzel beléphet az értékes szaktudás a vállalat életébe, azon a területen ahol épp szükséges és nem keletkezik belső bér vagy személyi feszültség sem. A rugalmasságnak köszönhetően a cég igényeihez, lehetőségeihez és helyzetéhez tudjuk szabni az együttműködési feltételeket, melyek menet közben is rugalmasak maradnak.

A bizalomépítés és a hosszú távú együttműködés a célunk, melyet a rugalmasságon és modern szemléleten keresztül kívánunk elérni.
Azért dolgozunk, hogy azokkal a partnerekkel akikkel azonos értékrend mellett együtt tudunk működni, egy tartós partneri viszonyt tudjunk kialakítani, mely a fenti értékek mellett képes fejlődni és mindenki megelégedésére működni.

Miért a magyar kis és középvállalkozásokra fókuszálunk ?

A nagy tanácsadó cégekkel ellentétben, mi nem a nagy megbízásokra és a nagy vállaltokra építjük üzletpolitikánkat.
A Kriszto Consulting mérete és piaci helyzete megengedi, hogy valóban rugalmasak legyünk és ezt a szemléletet a partnereink is el tudják sajátítani. Így bonyolult döntés hozatali mechanizmusok, hierarchiák nem állnak a hatékony munka útjába, sem megbízói sem a saját oldalunkról.

A hazai vállalkozások piacán az a tapasztalat, hogy az 5-10 évnél régebben működő (stabil) cégek esetében, még az alapító, a vezető és a tulajdonos sok esetben ugyanazon személy, aki általában 10-15 év vagy még ettől is hosszabb idő áldozatos munkájával építette fel a cégét. Közben sokat fejlődött és még többet tapasztalt de sok esetben nem tudott lépést tartani a rengeteg változással.
Mivel folyamatosan változnak a finanszírozási lehetőségek, az értékesítési csatornák, az informatika, a HR szemléletek, gyártási technológiák és vállalatirányítási rendszerek és elvek is és ezen kívül szinte minden terület.

Ezt egy személyben lehetetlen nyomon követni és az is jellemző, hogy a több éve vállalkozást vezető, céget építő vállalkozók az idővel arányosan saját belső értékeikre is aktívabban kezdenek fókuszálni. Ami az elért eredmények kiélvezésében és a család, egészség és emberi kapcsolataik magasabb szintű megbecsülésében és a szakmai szinten való értékteremtésben valamint a közösség iránt érzett fellelőségben is megnyilvánul. Így egyre kevesebb idő jut a felgyorsult világ követésére.

A Kriszto Consulting ezekre a cégekre fókuszál. Szeretnénk ezen vállalkozók életét és döntéseiket megkönnyíteni, azzal, hogy jelentős részt vállalunk a cégek irányításában de nem belső emberként, hanem egy objektív és megbízható külső tanácsadóként, üzleti partnerként.

Ez a kétpólusú rendszer, azaz egy megbízható belső vezetői réteg (vagy egyszemélyi vezető) és egy objektív tanácsadó cég, nagy biztonságot teremt egy vállalat tulajdonos számára, mert van kontroll a működés fölött.
Ahogyan a vállalat vezetése is képes és szükségszerűen véleményezi a tanácsadó cég munkáját és annak eredményeit, úgy ez fordítva is működik és ezzel egy szakmailag kiegyensúlyozott, eredményes és kreatív munka folyhat.

Sok esetben a vállalkozás, a felépített cég további sorsa is kérdésessé válhat, ha nincs olyan ember aki a családon belül jelenleg alkalmas lenne arra, hogy átvegye majd a stafétát az alapítótól, jelenlegi tulajdonostól. Ilyen esetben is nagyon hasznos egy bevált és bizalmat élvező tanácsadó cég, aki segít felépíteni a későbbiekben szerephez jutó új vezetőt vagy vezetői réteget.
Ez a nagyvállalatoknál nem szokott gondot jelenteni, mert ott általában nagy tanácsadó cégek, nagy presztízsű ügyvédi irodák és sok esetben alapítványok állnak a vállalat működését biztosító vezetői réteg mögött, vagy helyesebben fölöttük.
Egy kisebb vállalat életében viszont sokkal személyesebb kapcsolatokra van szükség és igény is általában. Olyan együttműködésre amely rugalmas és azonos értékekrend mellett fenntartható.

Válság management

A Kriszto Consulting a fentiek mellett, még két különleges de annál hasznosabb szolgáltatást is biztosít üzleti partnerei számára, amely a folyamatos együttműködés része.

Az egyik különleges szolgáltatásunk, a válságkezelés, amit jó esetben csak nagyon ritkán és kisebb mértékben szükséges alkalmazni egy vállalat vagy vállalkozás életében de szinte egyetlen cég sem kerülheti el élete során.
A mikro és makrogazdasági környezetben rendszeresen megjelenő válságok, könnyen és viszonylag hirtelen képesek jelentős problémát okozni egy cég életében. Ilyen esetekre egy előrelátó vállalkozó előre igyekszik felkészülni. Erre mi is különösen fókuszálunk a vállalat stratégiai terveinek kidolgozása alkalmával, illetve a szervezeti felépítés és folyamatok fejlesztése alatt egyaránt.
Ennek ellenére bármikor történhetnek előre nem látható események, melyekhez azonnali válságstáb és válságterv szükséges. Ilyenkor ott állunk a partnereink mellett és azonnal be tudunk lépni egy ilyen munkába is. Minél mélyebb és szorosabb a kapcsolat, annál jobban képesek vagyunk egy ilyen helyzetet, azonnal, vagy akár a válság kirobbanását megelőzően is kezelni.

A gazdasági és piaci változások mellett nagyon gyakran jelenhet egy cég életében komolyabb válsághelyzetet a vezető vagy a tulajdonos betegsége, esetleg halála is. Ez egy nem szívesen modellezett terület de tapasztalat szerint mégis nélkülözhetetlen, mert olyankor nem csak a család kerülhet nehéz helyzetbe de a vállalat, vállalkozás alkalmazottai, üzleti partnerei és mindaz amit a tulajdonos és vezetők évek alatt felépítettek. Ilyen esetben is a partnerünk mellett állunk és segítjük a céget a nehéz helyzet átvészelésében és megoldásában.

SZEM program – Személyzeti Egészségügyi Management

A másik, a piacon jelenleg egyedülálló szolgáltatásunk, a Személyzeti Egészségügyi Menedzsment program, amit mi SZEM –nek nevezünk egyszerűen. A SZEM szolgáltatásunk a vállat tulajdonosainak, vezetőinek és alkalmazottainak nyújtott személyes és csoportos szolgáltatásunk, ahol orvosok, természet gyógyászok és más az egészségügyben jártas és elkötelezett szakemberek segítségével adunk tanácsokat, életmód és életvezetési területen, egészségügyi problémák kezelése, megelőzése és a szükséges szűrővizsgálatok és egyéb személyes egészséget fejlesztő és segítő kérdésekben és lehetőségekkel kapcsolatban.

Ez a program kiválóan beilleszthető a vállalat HR politikájába is, mint egy értékes juttatás a vállalt dolgozóinak valamint értékes segítség a vállalat vezetőinek és tulajdonosainak egyaránt. Ezzel nem csak az egyéni egészséget, de a vállalkozás hatékonyságát, belső hangulatát is jelentős mértékben javítani lehet. Csökkenthetőek a betegségekből adódó hiányzások, az ezekből származó belső konfliktusok és a munkavállalók közérzetének, egészségi állapotának javításával, jelentős mértékben növelhető a munkavégzés eredményessége is.
A SZEM programunk, óvó szemként vigyáz a partnereink egészségére.

Az egészségünk az egyik legnagyobb kincsünk, amelyet ha elveszítünk azzal szinte mindent elveszítünk.

A fenti szolgáltatásainkat olyan vállalkozásoknak, vállaltoknak ajánljuk, akik magasan kvalifikált szakembereket és jelentős tudásanyagot szeretnének használni, mindezt rendkívül versenyképes áron.
Akik fejlődni és növekedni kívánnak és e-közben szeretnék minimalizálni a téves döntésekből származó anyagi és erkölcsi veszteségeket, akik hosszútávon gondolkodnak és akik nyitottak az innovatív szemléletek iránt.